Tryggt köp

Sedan 2009 har vi levererat hälsokost och kosttillskott direkt hem till kunder i hela Sverige. För oss är det väldigt viktigt att du som kund är nöjd med produkterna, med Vitalplus och inte minst med handeln. Därför är vi bland annat certifierade av Trygg e-handel. Här följer lite grundläggande information om vad du kan förvänta dig av oss och våra samarbetspartners -och inte minst information om hur du lätt kan kontakta oss.

tryggtköp

Trygg e-handel en certifiering från Svensk Distanshandel AB

Vi vill att du som kund ska känna dig trygg när du handlar online. Certifieringen Trygg e-handel är en kvalitetsstämpel som endast tilldelas de e-handelsföretag som lever upp till de höga krav som ställs av Svensk Distanshandel AB för att skapa en trygg handel och upplevelse för dig som konsument på internet.


De grundläggande kraven för att bli certifierad är bland annat: Tydliga företagsuppgifter på hemsidan, tillgänglig support, information om leveranstider, priser samt information om vart du ska vända dig för att få hjälp med fakturafrågor, reklamation eller retur av din produkt och så vidare. När du ser en Trygg e-handelssymbol i anslutning till en e-handlare ska du som konsument kunna lite på att du kan handla tryggt och säkert online. För att läsa mer om Trygg e-handel klicka här.


Om handeln

Det ska vara bekvämt och tryggt för dig som kund att vara prenumerant hos oss. Därför är vi mycket angelägna om att ha långsiktiga samarbeten med alla våra partners. Vi ställer höga krav på våra partners och de måste vara seriösa, samt ha bra system för att säkerställa kvaliteten på handeln.


Alla våra leverantörer och samarbetspartners granskas kontinuerligt av oss för att säkerställa att du får positiva upplevelser i alla din kontakt med oss, vare sig det sker ansikte mot ansikte, per telefon eller via mail. Vi lär själva upp våra säljare samt vår kundtjänst för att säkerställa att du som kund blir nöjd. Denna utbildning inkluderar information om produkter, priser, villkor och inte minst hur vi förväntar oss att mötet med dig och andra kunder ska vara. Vi eftersträvar alltid att du som kund ska få en kundupplevelse i världsklass.


Här följer några av de regler som vi har för att du som kund ska få en positiv och trygg upplevelse vid köp av våra produkter:

  • Säljaren ska alltid uppträda; Ärligt, med enkelhet samt vara vänlig
  • Säljaren ska presentera sig när han/hon kontaktar dig.
  • Alla avtal med dig som kund ska ske skriftligt.
  • Vi säljer aldrig till personer som är under 18 år.
  • Vi ska aldrig prata negativt om våra konkurrenter, men ge saklig produktinformation på rätt vis.
  • Alla våra säljare följer naturligtvis svensk lagstiftning.
  • Säljare som bryter mot våra regler får inte representera oss.

Dina rättigheter som kund

Alla konsumenter i Sverige har enligt lag flera rättigheter. En av de viktigaste rättigheterna du som konsument har är när du ingår ett avtal om leverans av våra produkter. Du har då enligt (distans- och hemförsäljningslagen) 14 dagars ångerrätt.


Detta gäller från att du mottagit din första leverans.


Villkor och praktisk information om din beställning hittar du här på hemsidan under frågor och svar eller tillsammans med in leverans. Du kan även kontakta vår kundtjänst på Telefonnummer: 010-138 55 00. Eller via E-post: kundservice@vitalplus.se


Vi har öppet mellan 8 – 17 måndag – torsdag, samt 9 – 17 fredag.


Vi hoppas att du känner dig trygg och blir nöjd med oss som din leverantör av hälsokost! 


OMEGA-3 MSC

Sveriges mest sålda MSC-märkta Omega-3

Från 99 kr

D-VITAMIN

En riktig storsäljare och kundfavorit

Från 99 kr

VITALPLUSPAKET

Den optimala kombinationen

Från 149 kr